Urodzony 8 VI 1947 r, w Heppenheim pod Frankfurtem n. Menem (Niemcy). Twórca Loga Perfect-u oraz projektant okładek większości płyt zespołu Perfect. Studiował w krakowskiej AGH (Akademia Górniczo-Hutnicza) od 1975 r.a od członek Związku Polskich Artystów Plastyków. Zajmuje się rysunkiem satyrycznym (debiut w dwutygodniku "Student" w 1971 r.), plakatem, ilustracją książkową, scenografią, reklamą, filmem animowanym. Projektuje kalendarze, pocztówki, okładki płyt. Jego rysunki zamieszczały takie pisma jak: "Szpilki", "Jazz Forum", "Jazz", "Wiedza i Życie", "ITD.", "Przekrój", "Przegląd Tygodniowy", "Płomyczek", "Pardon", "Graphis Posters", "Graphis Annual" i "Modern Publicity". Wielokrotny laureat Złotej, Srebrnej i Brązowej Szpiki.
Czynnie uprawia rysunek satyryczny - siedem własnych zbiorów rysunków:
Narysuj mnie tato, O dziatkach i dziadkach, Czarna seria I, Czarna seria II, Czarna seryjka dla dzieci, Jak po sznurku oraz album To tylko żart i ilustrację książkową (zilustrował ponad 130 książek dla dzieci).
Współpracuje z wydawnictwami w RFN: Pestalozzi Verlag, Harenberg Verlag, Hahn Film AG.
Współpracuje z wydawnictwami w RFN: Pestalozzi Verlag, Harenberg Verlag, Hahn Film AG.
Wydał serię 30 pocztówek i 10 plakatów autorskich.
Projektował scenografię i kostiumy do teatrów dramatycznych:
Teatr im. Osterwy w Gorzowie Wielkopolskim, Teatr "Syrena" i Teatr "Komedia" w Warszawie, Teatr "Współczesny" w Szczecinie.
Współpracował z teatrami lalkowymi: "Pleciuga" w Szczecinie, "Kacperek" w Rzeszowie, "Lalka" w Warszawie, Teatrem Lalek w Białymstoku, również z Teatrem Lalki Maski i Aktora "Groteska" w Krakowie.
Przez szereg lat wykonywał oprawę graficzną Studenckiego Festiwalu Piosenki w Krakowie.
Zaprojektował komplet postaci do pełnometrażowego filmu rysunkowego "Dawid i Sandy", a także dekoracje i postacie do dwóch serii (22 odcinki) animowanego serialu "Czarodziej Oz" dla łódzkiej wytwórni "Semafor". Dla poznańskiego Studia Filmów Animowanych wykonał projekty plastyczne do serialu "Erdal, Kiwi i Buwi".
Wieloletnia współpraca z czasopismami: "Student", "Echo Krakowa", "Przekrój", "Jazz Forum", magazyn "Jazz", "Płomyczek", ,Wiedza i Życie", "Szpilki", "Gazeta Wyborcza", "Reader's Digest", "Playboy", "Świerszczyk", "Przegląd Tygodniowy", tygodnik "ITD", sporadycznie z "Polityką", "Światem Młodych" i z magazynem "Dom', zaowocowała tysiącami ilustracji i okładek. W latach siedemdziesiątych prace Edwarda Lutczyna regularnie ukazywały się w satyrycznym magazynie "Pardon" (RFN). Prezentowano je również w rocznikach "Graphis Posters", "Graphis Annual" a także w "Modern Publicity".
Miał ponad 60 wystaw indywidualnych, brał udział w ponad 120 zbiorowych w kraju i zagranicą.Za dotychczasową działalność artystyczną otrzymał wiele nagród i wyróżnień, międzynarodowych i krajowych.
Przez szereg lat wykonywał oprawę graficzną Studenckiego Festiwalu Piosenki w Krakowie.
Zaprojektował komplet postaci do pełnometrażowego filmu rysunkowego "Dawid i Sandy", a także dekoracje i postacie do dwóch serii (22 odcinki) animowanego serialu "Czarodziej Oz" dla łódzkiej wytwórni "Semafor". Dla poznańskiego Studia Filmów Animowanych wykonał projekty plastyczne do serialu "Erdal, Kiwi i Buwi".
Wieloletnia współpraca z czasopismami: "Student", "Echo Krakowa", "Przekrój", "Jazz Forum", magazyn "Jazz", "Płomyczek", ,Wiedza i Życie", "Szpilki", "Gazeta Wyborcza", "Reader's Digest", "Playboy", "Świerszczyk", "Przegląd Tygodniowy", tygodnik "ITD", sporadycznie z "Polityką", "Światem Młodych" i z magazynem "Dom', zaowocowała tysiącami ilustracji i okładek. W latach siedemdziesiątych prace Edwarda Lutczyna regularnie ukazywały się w satyrycznym magazynie "Pardon" (RFN). Prezentowano je również w rocznikach "Graphis Posters", "Graphis Annual" a także w "Modern Publicity".
Miał ponad 60 wystaw indywidualnych, brał udział w ponad 120 zbiorowych w kraju i zagranicą.Za dotychczasową działalność artystyczną otrzymał wiele nagród i wyróżnień, międzynarodowych i krajowych.